ConXioN neemt de veiligheid van uw persoonsgegevens en onze wettelijke verantwoordelijkheden ter zake heel ernstig. Deze privacyverklaring beschrijft welke persoonsgegevens wij van u verzamelen via onze interactie met u en hoe wij die verwerken, en verstrekt informatie over uw rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens.
Dit Privacybeleid is enkel van toepassing op de persoonsgegevens die wij verwerken als verwerkingsverantwoordelijke (zie punt 2 van dit beleid). Het is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van:
Met ‘verwerking van persoonsgegevens’ bedoelen we elke verwerking van gegevens die u direct of indirect als een natuurlijke persoon kunnen identificeren. De term ‘verwerking’ is ruim en omvat onder andere het verzamelen, opnemen, organiseren, structureren, opslaan, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verdelen of beschikbaar stellen op welke manier dan ook, het samenbrengen, combineren, archiveren, verwijderen of definitief vernietigen van die gegevens.
ConXioN BVBA (BE 0458.974.603) met maatschappelijke zetel in de Hoogstraat 134, 8540 Deerlijk (hierna “ConXioN” genoemd) is de “verwerkingsverantwoordelijke” van uw persoonsgegevens. Dit betekent dat ConXioN de doeleinden en middelen vastlegt voor het verwerken van persoonsgegevens.
Onze website bevat hyperlinks naar sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Hiermee kunt u op deze platforms informatie delen. Deze links worden beheerd door de sociale netwerken zelf. Daarom hebben we geen controle over de applicaties (“apps”) waarbij die bedrijven gebruik maken van deze links. Lees aandachtig hun beleid voor het beschermen van uw persoonsgegevens als u deze links wilt gebruiken.
De persoonsgegevens die u met ons deelt
We verwerken de persoonsgegevens die u ons verstrekt. Dit kan telefonisch gebeuren (bijvoorbeeld wanneer u de servicedesk belt met een vraag of om een storing te melden), schriftelijk (bijvoorbeeld wanneer u een (online) bestelformulier invult, wanneer u ons een e-mail stuurt, u zich inschrijft voor een evenement) of mondeling (bijvoorbeeld in een van onze kantoren).
De persoonsgegevens die onze systemen verzamelen
We bestemmen uw persoonsgegevens voor het gebruik van onze producten en diensten (bijvoorbeeld een e-mailadres, een IP-adres, een telefoonnummer, een klantnummer, aanmeldingsgegevens (inlogcode(s)) en wachtwoorden). Bovendien registreren onze systemen ook persoonsgegevens die gegenereerd worden tijdens uw gebruik van onze producten en diensten, inclusief het gebruik door eindgebruikers.
De persoonsgegevens die wij krijgen van derden
We kunnen een deel van de gegevens verkrijgen via bedrijven die uw informatie aanvullen met informatie die zij ons kunnen verstrekken (bijvoorbeeld kredietwaardigheidsanalyses van potentiële klanten die we krijgen van instellingen voor kredietcontrole) of partners met wie we samenwerken in het kader van specifieke acties. In dit geval laten we u altijd weten dat we uw gegevens via dergelijke bedrijven hebben verkregen en geven we u altijd de mogelijkheid om aan te geven of u al dan niet wenst dat men met u contact opneemt.
Categorieën persoonsgegevens
Afhankelijk van de aard van de diensten die wij verlenen, de wettelijke verplichtingen waaraan wij onderworpen zijn, onze legitieme belangen of de specifieke toestemming die u ons daartoe verleent, kunnen wij volgende categorieën persoonsgegevens verzamelen of verkrijgen:
We verzamelen ook geen speciale categorieën persoonsgegevens, zoals ras of etnische afkomst; politieke opvattingen; religieuze of filosofische overtuigingen; lidmaatschap van een vakbond; lichamelijke of geestelijke gezondheid; genetische gegevens; biometrische gegevens; seksueel leven of seksuele geaardheid; en strafregisters.
Behalve in situaties waarin wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw (expliciete) toestemming, kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor de hieronder uiteengezette doeleinden, omdat verwerking noodzakelijk is voor (1) het naleven van onze wettelijke en reglementaire verplichtingen, (2) het uitvoeren van een contract waarbij u een partij bent of om stappen te ondernemen op uw verzoek vooraleer een contract af te sluiten en/of (3) de doeleinden van onze rechtmatige belangen in verband met de levering van onze diensten of het voeren van onze bedrijfsactiviteiten.
We gebruiken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
We zorgen ervoor dat de passende technologische en organisatorische maatregelen genomen worden om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik, wijziging of onopzettelijke vernietiging.
Uw persoonsgegevens zijn enkel toegankelijk voor een beperkt aantal personen die speciale toegangsrechten hebben. Ons personeel dat toegang heeft tot uw persoonsgegevens werd opgeleid om de vertrouwelijkheid van deze gegevens te behouden. Voorwaarden om gegevens te beschermen volgens ten minste dezelfde norm die wij hanteren, worden in “cascade” geplaatst voor al onze aannemers, (onder)verwerkers en leveranciers.
We zullen uw persoonlijke informatie niet aan derden verkopen.
Wij kunnen van tijd tot tijd uw persoonsgegevens aan derden overdragen of bekendmaken voor elk van de hierboven genoemde doeleinden, inclusief aan overheids- en professionele instanties en derden die namens ons diensten verlenen, zoals webhostingproviders, IT-providers, betaaldiensten, leveranciers van CRM-diensten, customer relationship management)…
Wanneer we uw persoonlijke gegevens vrijgeven aan derden die namens ons diensten verlenen, zorgen wij ervoor dat dergelijke dienstverleners uw gegevens alleen gebruiken in overeenstemming met onze instructies, en we staan hen niet toe om persoonlijke gegevens te gebruiken of openbaar te maken, behalve wanneer dit nodig is om namens ons diensten te verlenen of om aan de toepasselijke wettelijke verplichtingen te voldoen.
We kunnen uw persoonsgegevens ook aan derden onthullen wanneer dit wettelijk vereist is of ten behoeve van, of in verband met, gerechtelijke procedures, of anderszins voor het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van onze wettelijke rechten.
Vanwege de aard van onze producten en diensten kunnen we uw persoonsgegevens buiten de Europese Economische Ruimte (EER) overdragen (bv. voor het registreren van de waarborg van hard- en software). Wanneer we gegevens buiten de EER overdragen, zullen we dergelijke persoonsgegevens (i) alleen overbrengen naar een land waarvan de Europese Commissie meent dat het beschikt over een voldoende wetgeving inzake gegevensbescherming; of (ii) wanneer we een geschikt mechanisme voor gegevensoverdracht hebben uitgewerkt, zoals de EU-standaard contractuele bepalingen, om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens voldoende beschermd worden.
We zullen uw persoonsgegevens in onze systemen maximaal gedurende de volgende perioden bijhouden: (i) zolang als nodig voor het doel waarvoor ze werden verzameld; (ii) elke door de wet vereiste bewaarperiode; of (iii) het einde van de aansprakelijkheidsperiode gedurende dewelke zich een rechtszaak of onderzoek zou kunnen voordoen met betrekking tot onze diensten.
De bewaarperiode zal afhangen van het beoogde doel. Technische gegevens i.v.m. dataverkeer (zoals uw IP- of MAC-adres) zullen nooit langer bijgehouden worden dan 1 jaar, persoonsgegevens van potentiële klanten en deelnemers aan evenementen maximaal 2 jaar. Bepaalde persoonsgegevens van voormalige klanten kunnen worden gebruikt gedurende een periode van 2 jaar na beëindiging van het contract om de voormalige klant te herkennen en hem op de hoogte te houden van nieuwe producten en promoties van ConXioN, tenzij u aangeeft daarmee niet akkoord te gaan.
Nadat de toepasselijke bewaarperiode(s) is (zijn) verlopen, worden uw persoonsgegevens verwijderd of anoniem gemaakt.
Daar waar ConXioN optreedt als gegevenscontroller voor uw persoonsgegevens, kunt u een aantal rechten over uw gegevens uitoefenen, met inbegrip van:
We zullen elke uitoefening van uw rechten van betrokkene behandelen in overeenstemming met de eisen van de toepasselijke regelgeving. Mocht u wensen eender welk recht van betrokkene uit te oefenen, neem dan contact op met ons via privacy@conxion.be. Om ongeoorloofde onthulling van uw persoonsgegevens te voorkomen, moeten wij uw identiteit verifiëren. In geval van twijfel of onduidelijkheid zullen we u eerst om aanvullende informatie vragen (bij voorkeur een kopie van de voorkant van uw identiteitskaart).
Mochten we een verzoek van u krijgen om rechten van betrokkene uit te oefenen, maar als we alleen handelen als gegevensverwerker binnen onze relatie met onze klant, dan zullen we u hierover informeren en dient u uw verzoeken aan onze klant te richten.
Mocht u vragen of klachten hebben over deze privacyverklaring of over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verzamelen en verwerken, gelieve dan met ons contact op te nemen via privacy@conxion.be.
Als u ontevreden bent over de manier wij uw persoonsgegevens behandeld hebben en wij deze kwestie voor u niet kunnen oplossen, dan kunt u de kwestie voor de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit brengen:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35
B-1000 Brussel
Tel.: +32 (0)2 274 48 00
contact@apd-gba.be
Ces cookies garantissent que la boutique en ligne fonctionne correctement. Pensez à garder votre langue et garder une trace des produits dans votre panier, connectez-vous avec votre compte, le formulaire de commande, filtrez les résultats de recherche, etc.
Nous utilisons des cookies analytiques et de tracking pour voir comment nous pouvons améliorer la boutique en ligne et comment nous pouvons adapter le contenu et les publicités potentielles à vos préférences.